Weekendje aan de stranden van Seminyak/Kuta! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Anita Heuven - WaarBenJij.nu Weekendje aan de stranden van Seminyak/Kuta! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Anita Heuven - WaarBenJij.nu

Weekendje aan de stranden van Seminyak/Kuta!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 November 2015 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal!

Weer een update van mijn reis: Dit weekend verbleef ik in Seminyak! Doordeweeks zit ik in Ubud (voor de eerste 3 weken van november, voor het vrijwilligersproject), maar in de weekenden zijn we dan vrij. We (ik en 6 andere vrijwilligers van hier) besloten dit weekend dus maar eens de heerlijk Balinese stranden op te zoeken.

We skipten het programma voor afgelopen vrijdag (laatste intro-dag), om een lang weekend te hebben. Om 10 uur gingen we weg met een taxi. Er passen 7 personen in een taxi maar een beetje krap zit je dan wel. Anderhalf uur later waren we bij ons hostel in Seminyak! Een erg gezellig hostel met een lange 'stamtafel' en een klein zwembad. In dit hostel zaten zoveel Nederlanders.. Maar dit is zeker niet zo in Ubud (of in ieder geval bij het vrijwilligerswerk).

We hebben onze spullen gedumpt in de kamer en zijn richting het strand vertrokken. Snel een lekkere lunch (chicken taco's :)) en daarna lekker op het strand chillen. Het was al wel 15.00 uur dus heel veel zon was er niet meer maar ik lag prima. Je kijkt uit op een langgerekt strand, de luchthaven in de verte (waar je op dit moment weinig vliegtuigen ziet) en de hoge golven (en vele surfers). Eind van de middag hebben Annette en ik nog even geshopt bij de tig winkeltjes hier in Seminyak, hele leuke! Die avond hebben we wat gegeten en gedronken bij het hostel, waar we ook de hele avond een geweldig spel deden genaamd 'cards against humanity' (een hilarisch drankspel). Het was een Engels spel en hoewel mijn Engels hier wel verbeterd, waren deze specifieke woorden op de speelkaarten nog wel lastig. Mijn Engels was niet zo goed toen ik weg ging maar ik moet nu wel steeds meer Engels praten, zeker in deze groep, dus dat is goed. Merk dat ik beetje bij beetje beter Engels spreek en zelfverzekerder over mijn Engels wordt :)

Later die avond gingen we naar een club verderop. Daar werd bij een van ons de telefoon gestolen en bij een ander was geld weg. Niet heel fijn dus, maar het was zeker wel een gezellig avondje!

Om 10 uur zat iedereen brak bij het ontbijt de volgende dag. Maar daarna lekker de hele dag op het strand vermaakt dus dat was prima! Lekker zonnen vooral. Die avond gingen we met een deel van de groep richting het plaatsje Kuta, een club de Skygarden genaamd. Een super grote (6verdiepingen), luxe club waar je tussen 17.00-21.00 uur onbeperkt kan drinken en eten voor omgerekend 6 à 7 euro. Het eten was ook nog eens erg lekker! en zelfs mixdrankjes kon je gratis bestellen. We bestelden ook een waterpijp (wat ik nog niet echt eerder had gehad maar wat best chill was). Later die avond gingen we nog even de dansvloer op, een mega dansvloer met een super groot podium met dj en danseressen, en meerdere balkonnen erboven die uitkijken op de dansvloer. Daar hebben we het niet lang volgehouden. Vol van het eten en beetje moe liepen Annette en ik alvast terug richting Seminyak. We waren naar Kuta waren gekomen met een taxi maar besloten sportief terug te lopen (30min.). En zo ontnuchter je een beetje :)

Zondag was het laatste dagje aan het strand, want we moesten eind van de middag weer terug. Met z'n 3tjes gingen we het strand op, de rest bleef in het zwembadje van ons hostel. Op het strand zijn we in een paar uurtjes nog een beetje bijgekleurd. Daarna een late lunch (16.00uur) en terug richting Ubud. Een aantal van ons besloten in Seminyak te blijven (omdat ze het iets te gezellig hadden met de biertjes en de mensen in het hostel haha) dus met z'n 3en pakten we de taxi rond spitstijd (niet heel slim.. ) terug.

Zoals je leest, nog prima vol te houden hier! En inmiddels is het alweer dinsdag en ben ik alweer 2 ochtenden in de Kindergarten geweest. Maar daar zal ik in mijn volgende blog over vertellen!

Tot later!!

  • 11 November 2015 - 09:55

    Leuk Al Je Verslagen Liefs Jo:

    Groeten uit Boekelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 13530

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 30 November 2015

Backpacken door Zuidoost-Azie!

Landen bezocht: