Hippie Pai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Heuven - WaarBenJij.nu Hippie Pai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Heuven - WaarBenJij.nu

Hippie Pai!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Onze laatste bestemming van de onze reis samen door Zuid-Oost Azië was Pai. Een dorpje waar iedereen lekker niks doet de hele dag en Bob Marley overal te horen is.

Dinsdag gingen we vanaf Chiang Mai richting Pai. Een weg van 4uur met wel 762 bochten! We stapten uit in de 'walking street' (het centrum van Pai). De eerste local die we daar zagen was een dronken en/of stonded man die onze tassen uit de bus wilde halen, maar met bakje rijst in zijn hand en al, naar achter viel. Goede eerste indruk van Pai. We lazen al dat het echt een hippie stadje is, maar we wisten niet wat te verwachten. Nou dat klopt zeker! Je ziet hier echt veel hippie figuren lopen, er zijn vele creatieve winkeltjes, lounge cafés en op elke souvenir staat Pai of een hippieteken. Ons hotel lag 700 meter van het centrum, maar was heel chill. Met hangmatten en een super mooi uitzicht op de rivier. Past helemaal in de sfeer hier. We zaten de eerste nacht in een dormroom met 8 bedden (waar naast ons maar 1 bezit was gelukkig). Het zijn allemaal bedjes boven en naast elkaar, met ieder een eigen muggennet, net je eigen hutje. Het plan was om deze dag naar het zwembad te gaan maar het werd wat bewolkt dus we besloten Pai maar eens te verkennen. Onze conclusie: chill, klein en overdag rustig want iedereen doet hier het liefst zo min mogelijk. We wilden wat drinken maar het bleek 'holy day' vandaag dus nergens werd alcohol geschonken. Overdag is Pai niet heel bruisend maar 's avonds ontwaakt iedereen enigszins. Er is dan een markt in de walking street waar je heerlijk kunt eten en vol (kunstzinnige) souvenirskraampjes. 's avonds hadden we afgesproken met twee Amerikaanse jongens die we hadden ontmoet in Chiang Mai en deze middag weer tegen waren gekomen in Pai. Maar de bar waar we afspraken met hen was dicht in verband met 'Holy day'. We besloten dus maar te chillen bij ons hostel. Ze bleken bij ons hostel gewoon bier (tegen meerprijs) te verkopen, dus het werd toch nog een leuk avondje. Er zaten meer mensen uit ons hostel, inclusief iemand die gitaar kon spelen. Bovendien kregen we zelfs nog een meditatiesessie van een wat zweverige Thai onder de (bijna) volle maan.

Woensdag huurden we scooters en gingen we samen met de Amerikaanse jongens (Tom en Ted) touren rondom Pai. We waren een beetje bang gemaakt om te gaan scooterrijden omdat men zegt dat het heel gevaarlijk is hier i.v.m. de bochten en stijle wegen. Bovendien zie je hier in de stad menig tourist met verband om lopen. Toch waagden we het erop want het uitzicht moest heel mooi zijn. We stopten bij een waterval (waar de jongens in het koude water gingen zwemmen, wij pasten daarvoor), een aardbeien farm (met overal kinderlijke beelden van blije aardbeien waar je dan foto's mee kon maken, echt iets voor de Chinesen om dat ook volop te doen), de Canyon (een mooi uitzichtpunt op witte zandbergen) en de witte buddha (die op een hoog punt ligt met ook een mooi uitzicht over Pai). Vervolgens gingen we lunchen in het centrum en door naar een andere waterval. We wilden naar de Lod Cave (een bekende mooie grot hier) maar die bleek 50 km. verderop, dus dat gingen we die dag erop dan maar doen. Het rijden tussen de bergen is te doen al ben ik niet heel ervaren en dat voelt niet altijd even chill. Ik was er na de waterval dus ook wel klaar mee. Nog even een viewpoint meegepakt op de terugweg, waar het helaas heel hard begon te regenen. We reden in de regen terug en de jongens zouden we later die avond weer zien. We aten die avond wat hapjes met z'n 5en op straat en gingen daarna naar de Sunsetbar. De sunsetbar is een bar die iedereen hier kent vanwege de smokende en chillende backpackers. Wij bestelden gewoon wat wijntjes en je kon er inderdaad wel chill zitten. Toch was het heel rustig. Op tijd gingen we weer weg aangezien we die dag daarna weer vroeg naar de Cave wilden. Of nouja wij wilden wel laat maar Ted wilde vroeg. En ik wilde niet alleen op de scooter 50km heen en 50km terug rijden. We waren dus afhankelijk van Ted, waar ik achterop kon.

De volgende ochtend stond Ted al om kwart voor 8 voor ons hostel. Tom was lekker blijven slapen, die had geen zin. De weg was lang (zo'n anderhalf uur) en weer alleen maar bochten. Maar het ging allemaal goed en het uitzicht was echt super! Onderweg heb ik wel tig foto's gemaakt van berghutjes, rijstvelden en de natuur. Eenmaal bij de Cave betaalden we 225 Baht p.p. (ong. 6 EUR) voor twee gidsen met grote lantaarns en twee bamboobootjes. De Cave was super mooi. Tot nu toe vond ik grotten nooit heel bijzonder. Maar het was tof om met zo'n groepje en met maar 2 lantaarns aan licht door de grot te lopen. In de grot moesten we soms stukjes op een bamboovlot (over laag water met vele vissen) om verder de grot in te gaan. Na de grot reden we met de scooter dezelfde weg weer terug. We leverden de scooters in en spraken af bij het zwembad. Maar na de lunch begon het opeens hard te regenen. Uiteindelijk werd het dus weer een chill middagje bij ons hostel. 's avonds aten we met zo'n 9 man bij een restaurantje (ook met mensen uit ons hostel). Tenslotte dronken we nog wat bij weer een hippieachtig barretje maar gingen weer op tijd terug. Bij ons hostel is het elke avond ook best gezellig namelijk.

Vrijdag was er geen wekker :) Maar ik werd alsnog op tijd wakker (jaja vroeg ritme). Dit was weer een reisdagje. Om half 12 gingen we met de bus richting Chiang Mai. Vanaf daar namen we om 18.00 uur de nachttrein richting Bangkok. De trein was dit keer een iets andere dan de vorige keer, de bedjes moesten nog uitgeklapt worden en lagen in rijtjes dit keer. Maar ze lagen minstens zo lekker als de heenweg, dus prima!

Vandaag kwamen we rond 8uur aan in Bangkok. Eerst even een ontbijtje en toen richting het hotel van Meike en Tinka. Ik dumpte alleen mijn backpack hier en vanavond slaap ik in een ander hotel naast het vliegveld (omdat ik om 6.00 uur vlieg morgenvroeg). Vandaag zijn we naar de Chatuchak Market geweest, een markt met wel 15.000 kraampjes! Meike en Tinka kochten daar de laatste souveniertjes. Inmiddels liggen we lekker aan het zwembad van hun hotel. Nog een paar uurtjes en ik vertrek naar mijn hotel. Het was echt super in Zuid-Oost Azië en ben super blij dat we dit met z'n 3tjes deden! Wat echt super ging en vooral heel erg gezellig was!

Morgenvroeg om 6.00 uur vlieg ik dus naar Bali, op naar een nieuw avontuur! Ben heel benieuwd waar ik precies terecht komt en met wie ik allemaal op de kleuterschool ga werken. Heb er in ieder geval heel veel zin in!!
Jullie horen snel hoe ik het daar heb :) Veel liefs!!

• 31 Oktober 2015 - 13:40

Angela:

Hey Anita, dat waren een paar mooie dagen, zeg! De laatste in Thailand dus. Wens je een goede vlucht, héle mooie weken op Bali en succes met je werk op de kleuterschool. Liefs van ons!