Het paradijs genaamd Halong Bay! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anita Heuven - WaarBenJij.nu Het paradijs genaamd Halong Bay! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anita Heuven - WaarBenJij.nu

Het paradijs genaamd Halong Bay!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 Oktober 2015 | Vietnam, Hạ Long

En hier alweer een blog van mij! Heb er vandaag twee geplaatst aangezien ik de afgelopen dagen in Halong Bay geen WiFi had om de vorige (over Hanoi) te plaatsen. De afgelopen dagen waren we dus bij de eilanden van Halong Bay, in het noorden van Vietnam. Wow heb nog nooit zoiets moois gezien! En de tour was ook top geregeld, we hebben ons goed vermaakt :)

Rond half 9 zijn we dinsdag vanuit Hanoi richting Halong Bay vertrokken. Vier uur later kwamen we aan. We ontmoeten op de pier onze nuchtere maar grappige gids. Eerst gingen we in een klein bootje. Meteen moesten de zwemvesten aan. Geen idee waarom want de zee is hier super rustig maar goed. De grote boot, waar we op overstapten, zag er super netjes uit. Onze kamers, het dek van de boot (vol met strandbedje) en de bediening was top! We begonnen met de lunch. Deze was heerlijk en zo veel! Verschillende soorten vis, groenten, loempia's, rijst, salade en friet. Het was helaas niet zo zonnig, maar gelukkig het regende in ieder geval niet. Het uitzicht was zo super mooi! Overal om je heen zie je kleine eilandjes en rotsen. Onze eerste stop met de boot was een grot in een baaitje. Daarna ging de boottocht door naar een plek waar we gingen kayaken. Onderweg kon je heerlijk op het dek liggen en genieten van het uitzicht. Ik ging samen met Tinka in een kayak. Leuk om zelf even rond te varen. Er waren namelijk vele vissershuisjes (die drijven op het water) en een oestersfarm. Rond 19.00uur gingen we heerlijk eten op de boot. Weer echt super lekkere dingen gehad (we kregen zelfs oesters)! Ik probeer hier alles en wordt zelfs al de proefkonijn genoemd door de rest (al zouden sommigen dat misschien niet verwachten van me). Op het dek dronken we nog wat en deden we 'Squid Fishing'.

De volgende ochtend stonden we om 6uur op, om tai chi te doen op het dek (geen idee of ik het zo goed schrijf, maar ik bedoel de vechtsport). Nouja vechtsport, het was meer joga-achtig. Wel echt super tof om zo vroeg op het dek te staan met een uitzicht van allemaal bootjes en eilandjes om je heen! Daarna voeren we naar een pearl farm, waar ze de parels uit de schelpen van de oesters halen. Vervolgens gingen we op een andere boot richting de bungalows waar we die nacht zouden slapen. De bungalows stonden op een strandje in een baaitje. Echt een paradijsje! We begonnen daar met een enorme lunch. En het was nog maar 11.00u. Dus onze buikjes zaten vol om die middag te gaan fietsen. En ook het zonnetje begon te schijnen :). We gingen met een bootje richting een eiland. Met een hele groep Franse studenten en een groep mannen uit India. Het was een stukje varen maar het was een hele gezellige groep dus dat was prima! We fietsten 2 km richting het dorpje. De natuur is hier zo mooi! Je fietst tussen de eilandjes en rotsen door en ziet nauwelijks iemand. In het dorpje stonden ook maar een paar huizen. Verder zie je rijstvelden, weilanden en veel dieren. De mannen zijn overdag allemaal aan het vissen en je ziet alleen maar enkele kinderen of vrouwen op straat. Het is hier zo primitief dat de kinderen niet naar school gaan of ze moeten naar een eiland een stuk verderop (waar ze dan ook een hele tijd kunnen verblijven). Om eten te hebben doden ze hier veel van hun dieren. Zo werd er naast een restaurantje waar wij zaten een kat opgehangen. Bizar maar dat is gewoon heel normaal hier.

Na het fietsavontuur gingen Tinka en ik nog even kayaken. Nouja eigenlijk zijn we alleen naar de overkant gegaan, naar een strandje. Daar hebben we met een biertje zonsondergang bekeken. Ik moet zeggen, dat is echt wel maximaal genieten!! Eenmaal terug bij de bungalows hebben we nog met een hele groep Beachvolleybal gespeeld, tot we door het donker de bal niet meer konden zien. Om half 7 konden we bij het buffet aanschuiven en als afsluiter gaf onze gids een lesje Vietnamees. De rest van de avond speelden we kaartspelletjes met de groep Fransen.

Tot nu toe vond ik deze tour de mooiste op mijn reis! De natuur is hier in het noorden van Vietnam zo mooi! Vanochtend vertrokken we vanuit de bungalows richting de kust van Halong Bay. Onderweg konden we nog heerlijk genieten van de zon op het dek en kregen we nog een 'cooking class', een lesje in hoe een loempia te maken. Dat ga ik zeker thuis een keer proberen! Eenmaal terug in Halong Bay bracht de bus ons terug naar Hanoi. Daar slapen we nog 1 nachtje en dan gaan we morgenavond richting Sapa. Moet ook heel mooi zijn! Hier gaan we een lange trekking doen en slapen we bij locals in een hutje. Dus ben heel benieuwd!!

Tot later!! :)

• 19 Oktober 2015 - 20:43

Nic En Irma:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Samen met de foto's die Meike van tijd tot tijd stuurt krijgen we een mooi beeld van jullie reis. Nog veel plezier bij alles wat jullie nog gaan ondernemen!