Zonnen en snorkelen op Koh Tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anita Heuven - WaarBenJij.nu Zonnen en snorkelen op Koh Tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anita Heuven - WaarBenJij.nu

Zonnen en snorkelen op Koh Tao!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 September 2015 | Thailand, Koh Tao

Afgelopen dagen zijn we op Koh Tao geweest, een eiland in het zuidoosten van Thailand. Dinsdagochtend om 6uur vertrokken we vanuit Bangkok met een bus en daarna met een boot richting het eiland. Uiteindelijk waren we om kwart over 3 bij het duikresort waar Tinka en Meike de afgelopen dagen hebben gedoken en ik me heb vermaakt met zonnen en snorkelen. De eerste stortregen hebben we meegemaakt toen we even naar de supermarkt liepen. Maar binnen no time is het ook weer droog gelukkig :). De eerste volle dag (woensdag) in Koh Tao moesten Meike en Tinka er vroeg uit, half 9 begon hun theorieklasje, bestaande uit hun twee haha. Ze hadden het namelijk voor elkaar dat ze een Nederlandse duikinstructeur kregen. Iets wat hier zo geregeld wordt. Ze trekken een cv uit de la en bellen of diegene kan. Ik heb die dag vooral aan het strand gelegen. Het is er zo mooi. Witte stranden en blauwe zee. 's avonds zijn we nog even naar het dorpje ingelopen. Waar overal happy hour was dus dan maar even een borreltje. Helaas waren de cocktails met iets te veel tequila, iets waar je mij niet blij mee maakt. En later op de nog even geskypt. Zo fijn af en toe :).

De tweede dag ging ik snorkelen. Ik zou om half 10 opgehaald worden bij de receptie van het resort. Maar om kwart voor 10 was er nog iemand. Dan maar lopen naar het boekingskantoor. Ik wist dat om 10u de boot vanuit de haven wegging dus hoopte nog op tijd te zijn. Wat bleek, ik had blijkbaar bij de verkeerde receptie gestaan. Je hebt er twee bij ons op het resort, een voor het duiken (welke ik dacht dat als enige nog in gebruik was) en een voor het resort. Dom natuurlijk. Maar vriendelijk als ze hier zijn kwamen ze mij alsnog ophalen bij het boekingskantoortje. Ik kwam op een boot met zo'n 30 anderen. En met enige vertraging (door mij?) vertrokken we richting zee. Het was helaas vandaag erg bewolkt en het waait hard. Maar het zeewater is hier heerlijk warm (en dat zeg zelfs ik, als niet bepaald waterratje). Op het eerste strandje waar we stopten, 'Shark Beach' waren mooie visjes te zien. Hele mooie blauw met bijna lichtgevende gele staart, zebrakleurtjes en de mooisten waren die met alle kleuren van de regenboog, en zo fel. Op het tweede strandje had je ongeveer dezelfde visjes, maar vooral het koraal was hier mooi. In alle kleurtjes en dat zo dicht aan de kust. Het derde en vierde strandje (lighthouse genaamd) was het koraal nog mooier! Ik heb helaas geen foto's maar geloof mij, heel gaaf om te zien!! Onderweg naar onze laatste stop begon het te regenen. En nog een beetje nat van het snorkelen en een natte handdoek is dat echt niet chill. Bovendien begint het hier dan ook hard te waaien. Ik kan zeggen, dan heb je het echt koud op de zee. Maar eenmaal bij het laatste eiland was de regen gelukkig alweer redelijk over. Dit eiland was een privé-eilandje genaamd Koh Nan Gyuan. Met een heel mooi wit strand wat in een soort van driehoek ligt (als je de foto's ziet snap je wat ik bedoel). Er werd me verteld dat je naar de top van de berg ernaast kon klimmen voor een heel mooi uitzicht. En inderdaad dat was schitterend! De terugweg met de boot was minder. Het waaide heel hard en de zee was erg wild. Zelfs zo dat we met z'n allen aan een kant moesten gaan zitten, best wel spannend moet ik zeggen. Gelukkig hadden we een heel positief en enthousiaste gids aan boord! 's avonds at ik een salade met garnalen, die weer heerlijk was maar toch echt een beetje te heet. Gelukkig heb je dan een biertje om dat snel te blussen :)

De laatste dag hier, gisteren, heb ik weer vrij weinig gedaan. Meike en Tinka moesten alweer om half 6 op om te duiken. Uiteraard ben ik nog even blijven liggen en later richting het strand. Daar kwamen zij ook al vrij snel, met hun PADI op zak! Ook zijn konden nu chillen in de zon. Al was het niet voor lang want rond 2 uur begon het hard te regenen. De rest van de dag dus niet veel bijzonders meer gedaan. Wat gedronken, even geskypt en op straat weer ergens wat gegeten (Pad Thai, een heerlijk noodles gerecht). Later op de avond hebben we nog een paar drankjes gedaan bij een Beachclub. Een hele chille tent met zitzakken aan het strand en waar vuurshows worden geven. Heel mooi om te zien! Tinka kreeg het zelfs nog voor elkaar dat de DJ een Nederlands liedje draaide. Een geslaagd avondje!

En dat was alweer de laatste dag in Koh Tao want vanochtend zijn we vertrokken richting Phuket. We zouden om half 6 worden opgehaald vanochtend. Maar ook dit ging mis. Geen taxi te bekennen. Bij het boekingskantoor niemand te bekennen en de telefoon werd niet opgenomen. Een paar minuten voor 6uur (om 6uur zou de boot wegvaren) toch een taxi kunnen regelen richting de pier. Maar we waren te laat, de boot was al weg. Later de vrouw van het boekingskantoor toch te pakken gekregen, ze waren vergeten een taxi te regelen gaf ze toe. We konden nu met een boot later (die van half 10). Een beetje balen omdat we nu een paar uur later (rond 19.00uur Thaise tijd) pas in Phuket zouden aankomen en een paar uur op de pier moesten wachten. Maar ik was blij dat we nog gingen vandaag. En inmiddels zijn we er bijna, eens zien wat hier te beleven valt :)

Tot later!! Veel liefs!!

  • 12 September 2015 - 16:06

    Annet Welmers:

    Leuk te lezen op naar het volgende blogs. Groetjes veel reis plezier

  • 15 September 2015 - 10:03

    Ruben Heuven:

    Heel gaaf Aniet! Al heel veel gedaan in die korte tijd lees ik. Blijf lekker genieten, en we spreken elkaar snel op Skype! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 13514

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 30 November 2015

Backpacken door Zuidoost-Azie!

Landen bezocht: